Незважаючи на істотні зміни в системі вищої освіти в останні роки, теоретичне забезпечення підготовки студентів превалює над формуванням соціально-культурного досвіду, загальнокультури. Через відсутність належної уваги до соціокультурного розвитку випускники ВНЗ зазнають труднощів в процесі працевлаштування, налагодженні взаємодії з колегами і керівництвом, адаптації на робочому місці, освоєнні нових професійних умінь і навичок.

В даний час важливими цілями розвитку особистості є: можливість збагачення особистісного потенціалу людини протягом усього життя, отримання та оновлення знань, які повинні супроводжувати всі виробничі і суспільні процеси; орієнтація на справжню імплементацію особистості в відкриту систему освіти, в мережеву взаємодію з іншими інститутами і агентами, орієнтація на соціальне партнерство; опора на талант, креативність та ініціативність особистості як найважливіший ресурс економічного, соціального, культурного розвитку. Таким чином, проблема соціокультурного розвитку студентів вузів є актуальною і вимагає її вирішення. Зокрема, слід широко застосовувати в цьому відношенні потенціал інституту кураторства, організуючого виховну діяльність в установах вищої професійної освіти. Згідно з даними соціологічних опитувань, потребу у кураторі відчувають 72% студентів-першокурсників і 53% студентів старших курсів. Куратор здатний вплинути на соціокультурний розвиток студентів незалежно від спеціальності та напрямку їх підготовки. В першу чергу це стосується формування загальної культури студентів і соціально-культурного досвіду.

Специфіка соціокультурного розвитку студентів полягає в їх становленні як суб'єктів майбутньої професійної діяльності за допомогою входження в контекст загально культури, що забезпечує формування професійного світогляду, розширення соціального досвіду, набуття особистісних смислів.